Thursday, September 4, 2008

trip to...


first trip ke pulau Sah Kecil..Pulau herba la utuk nama glamournya..uish..kat sini banyak leh tgk pokok2 yg boleh buat ubat..memenag banyak..kat sini juga xlepaskan peluang nk minum kacip fatimah..da org sana bagi free,kite minum la..siap tapau lagi tu..seronok..pengalaman makan daun yang amat pahit,waduh..untuk mngelak daripada gigitan nyamok..lupa la pulak nama pokok tu..sepanjang perjalanan dalam taman herba ni,ada jalan refleksologi..jalan batu2 daa..waduh,skit bangat..tapi kontrol ayu gak..hehehe..pemandangan dari pulau ni memang cantik..


bersebelahan Pulau Sah Kecil,ada Pulau Sah Besar.dekat pulau ni ade satu resort persekutuan..so,untuk kerajaan pnya worker la boleh stay kat sini..memang cantik lagi menarik..untuk menghubungkan pulau sah kecil ngan sah besar..ada satu jambatan..cantik gak la..tapi xsempat nak amik gambar...

selepas ke pulau herba,kami menruskan perjalanan ke air terjun saok...
fuh..akhirnya sampai juga kami di air terjun saok..wlaupun hmpir dua bulan praktikal di KOLA, baru sekarang dapat berkunjung ke sini..perjalanan naik ke air terjun,kite ngan kwan2 yang lain ternampak tapak peningalan kaki gajah(jumbo abe kot)..sempat juga pose kat situ..

bermandi manda selama 2jam..penat juga la...our jouney trus ke fish farm..byk gak ikan kat sana..ngatkan nk beli..tp,duit pon xbawak..uhuk..tapi pengalaman menarik untuk hari tu..best juga la..

yang blom pernah singgah kat tempat ni,ape lagi...tempah la tiket..banyak yang boleh dipelajari,boleh dihayati ciptaan tuhan yang cantik2..so,jangan lepaskan peluang untuk travel ke Tasik Kenyir(promote la pulak)..

cerita terbaru akan bersambung...

12 comments:

nomiey 08 said...

cutenyer...akak kiter ni..
dkat camping nmpk garang tapi bila dah senyum..emm baek punyer...

[moncet] said...

hahaha
baru dapat bukak blog ke lenyek..

Lennyek said...

hahahaha...nomiey org yg ke brape ratus tah ckp kak lenny comel..hahaha..time kerja..kita kerja..time borak..kita borak..tak gitu?tgk tmpat juga nk garang pon..

bey,memang baru dpt buka pon..haduh...da lame xmenaip..jadi slow plak..hahaha..

Tropic Puppet said...

perasan betul budak ni...

Lennyek said...

eh..mane ade perasan..memang betul..tgk..nomiy pon ckp tau..huh..jeles la tuh..

[moncet] said...

hahaha
perasan
puppet pon ckp perasan..
wek!!!
abey gak comey

aboy said...

Ermmm...nama pun lenyyek...haha..xkan comel kot..opsss..hehe

Lennyek said...

eh..eh..abey pon prasan gak..xcomey..kte lg comey..a.boy jeles..huh!
try tnye puppet,die msti ckp kte comel wlaupun kat mulut ckp x..hahahaha...

[moncet] said...

dah tanya semalam time meeting..
hahaha

aQu daN SesuAtu said...

tul ker comel??
tpi be kalu bandingkn ko ngan dia
dia lagi comel,,
ko yg perasan be.
hehehehehe

JoHN said...

BTUL MAA..INI ORG MMG COMEL MCM ANAK CINA..KLU INI ORG MELAJUK LG COMEL WOOO..WAA TAK TIPU LU ORG PUNYA..
-PEACE-

Lennyek said...

kalo marah lak cmane?