Monday, June 30, 2008

alahai kenduri..

alahai...
sibuk sungguh minggu ni..macam2 nk kena buat..kenduri dah dekat..khemah pun tak pasang lagi..rumah pun belum siap dikemas lagi..bila la nak siap semuanya..
minggu ni betul2 sibuk..kadang2 tu,da nk masuk malam balik,baru mandi..(mandi pagi)..teruknya...sepupu,sedara mara..makin hari makin bertambah dalam umah..semua datang nak membantu..seronok juga kerja ramai2 ni..tp kadang2 penat juga nk melayan karenah masing2..esok lusa..nenek pula datang..meriahnya..macam nak raya pun ada..macam ada kat srawak pun ada jugak..tapi,meriah2 juga..kerja kena diteruskan..
macam kebiasaan la...kalau yg lain dok mengemas and buat apa yang patut,kte jadi 'chef'nya...kte la jadi tukang masak untuk makan tngahari..kalo tak masak..semua kebulur sampai ke petang..sambil2 mengemas..uncle kte pulak pasang karaoke..lagi la meriah..mengemas sambil menyanyi..heheheeh...dari lagu 60an ke lagu rock kapak..ganas juga uncle kte nih...sebenarnya nak hilangkan kebosanan je..
dari hari ke hari..kemas punya kemas..'clear' juga la rumah..tapi nk kena 'touch up' lagi..majlis kahwin..kena la nampak meriah..bukan majlis berkabung..uhuk..
di anggarkan akan mula potong memotong untuk masak nanti akan mula khamis malam..mengupas apa yang patut la..kami xpakai katering..kami tempah katering dari sarawak..(sedara mara)hehehe...konfirm penat..malam jumaat baru potong yang basah2..pagi sabtu pulak stat mereneh sup..ooppss..da gtau lak menu...tak pe..yang lain rahsia..
nasib baik majlis buat malam..kalau buat tengahari..mau berpeluh la kte hari tu...
hmm...kepada semua pembaca..datang la ke majlis abg kte..anda di jemput hadir...=D

*belum sempat bersemak samun lagi..baru bersawang...=P

3 comments:

sname said...

julai ke jun majlis..
apa da..
5 jun dah lepas

Lennyek said...

julai...
5julaini..alamak..silapla pulak

keLaPe daN orKiD..... said...

hehehe kak lenny tq tau tanyer sal el heeheh