Friday, September 11, 2009

Nasib badan..

Alhamdulillah...

Setelah sekian lama, kte baik juga dari demam..Dua minggu kite tak ke Kelas..tak pernah2 MC sampai dua minggu..ye la..semenjak mula belajar di UiTM, tak pernah lagi MC lama macam ni..paling lama pun rasenya 4hari..kali ni memang catat rekod peribadi la..Dah banyak kuliah kte terlepas..dan dah banyak juga test kite terlepas..Isnin ni perlulah mengadap kesemua lecturer utk membuat penjelasan dan meminta supaya boleh menduduki test..(carrymark tu..)

Sebelum ni..ingatkan demam biasa..tp cam tak baik2..pegi lah ke klinik lain..ropenye denggi..Doc klinik tu pon tak nak hantar pg hospital..katanya boleh dipantau dari rumah dan perlu jalani pemeriksaan darah setiap hari di klinik(banyak tmpat tu kna cocok)..Dia ckp, takut bercampur dengan pesakit H1N1..ish..seram gak..Sepanjang minggu kte duduk dirumah dan ditemani anak buah dan adik..Nak makan pon tak lalu..ape tah lagi nak mandi..(hehehehehe..)bila makan..muntah..setiap malam berjaga..kna makan ubat..Sakit otot2 perut..Ketam dah belasah,pon lmbat juga baik..keluar balik ade la..huhuhuuu...Ada lg 2 ekor kat umah..sape nak??hehehehe...

Masuk minggu ke-2, badan dah mula nak baik..kadang2 demam balik..Tah kenapa badan panas sgt2 sampai pening dibuatnya..Doc kata pletlet dah ok..cuma masih dmam..ntah macamane pula hari yg doc tu cek,kena masuk air pula..kena la tunggu 1/2 jam kat klinik tu..Dah la tak suka jarum..kna lagi..Dia tambahkan lagi ubat..Penat dah telan ubat..Tak tahu la brape biji dah ditelan..

Entah macam mane la boleh kena denggi pula..Dari mane ek..Kolej?Stor?ke Pulau Kapas?




Buat rakan2..jgalah kawasan persekitaran anda..Walaupon duduk di Kolej....

4 comments:

aboy said...

BErsabar atas ujian dariNya..
Makan buah kiwi pun boleh membantu juga..=)

Beautifool Life said...

Burung kiwi pun ok gak...

Lennyek said...

thanks abg boy..

*ape kes burung kiwi..

perjalanan... said...

kiwi kasut orait tak...


slam perjalanan...