Friday, October 3, 2008

Raya...Raya...

Selamat Hari Raya...

Kali ni, kali yang ke-2 kte beraya di Shah Alam...Xde la sedih =sangat sebab tak balik sebab adik-beradik yang lain semua ada kat sini..Lagipun..makcik and pakcik2 kite pon ade yang menetap di sekitar shah alam...

Hari Raya pertama..Sibuk bantu mak menyiapkan juadah hari raya..Kali ni tak masak banyak macam selalu masak kat kampung...masak ala kadar je..Pagi tu juga ade buat bacaan yasin untuk arwah kedua-dua atuk...Sedih juga,ye la..tak dapat nk ke pusara arwah atuk2 kte..

Sepanjang hari tu, sedara mara yang ada di Shah Alam,KL,datang celebrate raya kat umah..meriah cikit la..lagipun kawasan rumah kte banyak rumah cina ngan india..yang sambut raya pon ada satu rumah je kat lorong ni..Rumah still meriah,nasib baik adik beradik ramai..

Hari Raya kedua pun tak la berapa sunyi,kte pg kerumah makcik and pakcik kte kat seksyen 20..tapi sebelum keluar,rumah kte didatani tetamu kecik molek..anak2 org kampung datang beraya..tekejut juga..ada juga yang nak datang beraya..apa lagi..bapa kte teruja..murah rezki budak2 tu..dapat duit raya..Cousin kte pon bagi duit raya utk budak2 tu..dapat la RM7 sorang..

Kepada yang ada di sekitar Shah Alam or kawasan yang dekat,sudi2kan lah datang beraya di rumah kte..tapi,call dulu..takut tak ada di rumah...

kepada yang balik kampung...jangan main mercun!=P

"Selamat Hari Raya..Maaf Zahir dan Batin"

6 comments:

moncet said...

adik beraduk?!!!!
hahahahahahahahahahahahahahaha

moncet said...

hahahahahahahahaha

perjalanan said...

selamat hari raya aidilfitri...
mohon maaf zahir dan batin...halalkan makan dan minum...smoga sihat dan bergembira disamping yg tersayang di syawal mulia...


salam perjalanan...

[moncet] said...

hehe

Lennyek said...

ala typing error la abe..da betulkan la..

perjalanan said...

lenny, snang2 jemput la kerumah...


salam perjalanan...