Friday, August 15, 2008

dahulu....sekarang...selamanya..

esok tiba masanya utk kite kembali ke tempat kerja...ahad da stat kerja balik..esok juga la final camp budak diploma akan bermula..teringat balik time final camp kite dulu2....boleh tersenyum sendiri je bile ingat blik saat2 manis..bila kita jadi participant,memang kite akan rasa susah payah bila nak menghadiri kelas2 rekreasi ni...banyak prosedure yg kita kena buat..leceh...tapi kalo di fikir2kan balik...yang leceh ni la yang mengajar kita untuk jadikan benda2 yang lain jadi senang..sebagai contoh la kan,servis dapur..ala..leceh la nk kena servis,beli je yang baru...tapi,kalo diamati dan difikir2kan..baik buat sendiri daripada membazir duit,benda still boleh di pakai..cuma malas je nak buat...betul tak??tapi kenangan waktu tido kat stor pon still dalam ingatan..kena sentry..kat situ la kita akan tgktrue color kawan masing2..
itu la hakikat...kte tau,ada juga student yang benci sangat nak ikut kelas ni,disebabkan subjek yang ada dalam silibus,terpaksa la ikut...bagi dorang,asalkan lulus...tapi bagi kite,benda ni adalah pengalaman baru bagi kite...tak semua orang boleh merasa pengalaman macam ni...
"outback,outcast,outlast...of pangkor"! slogan ni still kite ingat sampai sekarang..slogan yang agak panjang..hehehe..kadang2 teringat balik aktiviti2 yang kite buat kat sana..paling seronok bile dah habis final camp...wah..dapat tido lepas sekian lamanya..tido sambil berdiri tu tunggu bas punya pasal..=) boleh tesengeh sorang kalo macam ni..

esok..tiba masanya adik2 kite plak melalui saat2 yang penuh makna ni..benda ni akan bagi pengalaman kat adik2 kita..hope diaorang tak akan sentiasa berfikiran negatif bila ada di kenyir nanti...pelajarilah ilmu2 yang akan disumbangkan oleh abg2 dan kakak2 disana...amik yang baik...jangan jadikan teguran yang diberikan sebagai suatu perdebatan diantara pihak senior dan junior...tiada niat lain selain untuk melihat mereka berjaya..

kepada rakan2 yang akan mengendalikan final camp untuk semester ini...semoga berjaya dan jangan sampai anda dipandang hina oleh mereka...you are the best!!

esok,kite akan bertolak ke tasik kenyir bersama pelajar2 diploma pengajian sukan,pelajar2 ijazah pengurusan sukan dan instruktor2 yang terlibat..

hujung bulan ni,barulah blog ni akan beroerasi seperti sediakala...

semoga semuanya berjalan dengan lancar..

3 comments:

Stoner said...

huhhuhuuhu

semoga sume selamat

amin~

hijau bumi Tuhan... said...

salam leny...
pekabo, a.lan ni @ lanperlu...
saje nk bgtau, a.lan dh ada blog...
sng2 jengok le, tp still under construction lg, haha...

http://nurazlanshahbinadam.blogspot.com

slmt pulang dari kenyir, huhu...

salam perjalanan...

Lennyek said...

slamat sampai di shah alam skrg..